Vabbruari

Även om man fortfarande är mammaledig så kallar jag denna månad för vabbruari. Dels för att jag själv var sjuk, Emilia likaså och maken nu i helgen.

Igår utan förvarning spydde Emilia i bilen, men var glad, pigg och käck som vanlogt efter denna händelse. Direkt tänkte man på magsjuka och behandlar detta som det även om hon inte har spytt, haft diarré  (haft lös mage sedan influensa och läste att de kan ha de länge) samt att hon vill äta, dricka och är pigg. Så kanske var det något hon ätit mer som magen stötte ut. Men till imorgon behandlar jag det endå som magsjuka. För imorgon har det  gått 48h sedan spyan och då blir hon friskförklarad isf.

Roliga ör att jag skulle gått brevid på min nya arbetsplats  redan förra veckan men fick skjuta upp det och skulle börja idag. Men nej, får ringa dom på onsdag och säga att alla blivit friska så får vi se när jag får nya tider. Men som dom sa,  det är tyvärr sådant som händer, inget man kan göra. Men suger enormt och det slår ju aldrig fel att alla blir sjuka i februari... denna månad kan glida förbi fort! Och alla får vara friska till lördag, då är det planerat att jag och maken ska ut och äta och vara barnlediga då vi firar vår 10 årsdag ❤ och helgen efter denna ska vi ju på kalas!

Fler som råkat ut för vabbruari?












Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se

HannaVic logotype