Lite nytt!

Eftersom jag håller på sakta men säkert att fylla på Emilias garderob med kläder i strl 86, så passade jag på att fynda dessa på på Laredoute´s rea. Tyckte de inte hade lika mycket fint som sist men hittade dessa och ett par byxor iallafall :) Fick även hem igår 4 st plagg från Pompdeluxe! L O V E <3 Nu har dessutom Emilia åkt på hosta igen, men kände igår att en av hennes kindtänder är på gång, så det är väl tandsprickningen som spökar. Hade jag smittat så hade hon blivit dålig för längesedan. För med förkylning och hosta smittar man dagarna innan man ens känner av att man är sjuk och de två första dagarna man känt av det. sedan smittar man inte och eftersom inkubationstiden är då 2-4 dagar så ska man bli sjuk inom 1 vecka om man smittats. För min del har jag vart dåligt i över 1,5 veckas tid. Nu vet ni det :)   cats


Frida    •     •   http://fridauu.blogg.se

Åh, fina tröjor! Gillar den rosa till höger speciellt! Fast tänkte på det där med förkylningen, det är ju inte riktigt så. Så här står det i Vårdguiden "Man måste räkna med att man smittar redan innan man har märkt några symtom. Man smittar som mest samma dag som man blir sjuk och några dagar därefter. Sedan sjunker smittsamheten snabbt." Så man smittar fortfarande, bara inte lika mycket. Sen har jag för mig att tandsprickning inte gör barnen sjuka (det har ju inget med virus och bakterier att göra) men däremot så kan deras immunförsvar sänkas och därmed är de mer mottagliga för olika sjukdomar. Så är nog från dig det kommer eftersom hon är mer mottaglig. Hoppas du mår bättre snart, är ju så jobbigt med förkylningar tycker jag, de håller ju på i evigheter känns det som! Har inte blivit drabbad denna vinter än så länge... så får hoppas det håller sig så! :)










Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se

HannaVic logotype